Категории
Архив Архив

Блог

Документи при рефинансиране на кредит – кои са, колко струват и как да се снабдите

„Трябва да вадите документи!“

Това е един от най-работещите начини вашият настоящ кредитор да ви внуши, че е трудно, скъпо и страшно  да се снабдиш с няколко документа.  Че е най-добре нищо да не правите и да си останете „на топло“ при него.

Защо? За да ви откаже да го направите наистина. И успява! Печално често успява.

Защо печално често? Защото това е най-елементарният, но за съжаление най-ефективен начин, с който банките успяват да задържат старите си, макар и недоволни, клиенти при себе си.

Това е една от причините, поради която плащате ненужно високи лихви.

Голям тичане било, разбирате ли. И разходи.

Нека видим кои са тези чак пък толкова страшни документи. И точно колко време, усилия и пари би ви струвало да ги набавите.

Ето първо „страшният“ списък:

Списък с документи за имота, необходими при рефинансиране:

  1. Данъчна оценка на имота
  2. Кадастрална схема/скица на имота
  3. Удостоверение за тежести на имота /не всички банки го искат при рефинансиране/

Списък с документи за собственика на имота /кредитоискателя/, необходими при рефинансиране:

  1. Удостоверение за семейно положение
  2. Удостоверение за липса или наличие на задължения
  3. Удостоверение за липса или наличие на избран имуществен режим /само, ако сте женени/

 „Крупната“ сума за документи, в зависимост от това колко бързате,  възлиза на между 86 и 200 лева.

А „тичането“, което може да ви спести десетки хиляди левове от лихви, е в рамките на 2-3 дни.

Но нека дам пример с разбивка на таксите.

Колко ще ви струва, ако не бързате?

  • Данъчна оценка: 15.50 лева;
  • Кадастрална схема: 45 лева /вече нотариусите ги вадят и за 20-30 лева/;
  • Удостоверение за семейно положение: 5 лева;
  • Удостоверение за тежести: 10 лева;
  • Удостоверение за липса на задължения: безплатно;
  • Удостоверение от РИОС /ако сте женени/: 10 лева.

Общо 85.50 лева. Нека предположим, че не разполагате нито с дебитни, нито с кредитни карти и си плащате и преводни такси по 2 лева за всяко удостоверение. Сложете си още 10 лева за банките. Станаха 95.50 лева.

Да предположим, че искате да съкратите сроковете и сте от каръците, които трябва да си извадят всички документи – сложете още 50 лева.

Нека сумата за документи да е 150 лева или дори 200 лева – в случай, че решите, че ви е приоритет да спестите време и някои документи се набавят от нотариуса /кадастралната схема и удостоверението за тежести/.

Между 100 и 200 лева! Това са парите, които трябва да приготвите за документи.

Колко време ще инвестирате?

Между 2 и 5 дни – в зависимост кой вариант ще изберете /вие лично да се снабдите с всичко, или с част от документите да се снабди нотариусът  по сделката или кредитният ви консултант/. В зависимост и от конкретния ви случай – колко сте подготвени и колко сте организирани.

И нямам предвид пълни два или три дни – просто ще ви се наложи да отделите по няколко часа на ден.

Защо е толкова важно да знаете точно колко ще ви струва снабдяването с документи?

Защото, когато избирате дали да се договорите със сегашния си кредитор, или да изберете друга, по-изгодна за вас оферта, кредиторът ви ще ви наплаши както с „тичането“ по документите, така и с таксите.

А парадоксалното е, че често таксата, която ще ви поиска настоящият ви кредитор, за да ви намали лихвата, е по-висока от сумите, които вече споменах.

Имате ли други разходи, за да рефинансирате кредита си и да намалите чувствително лихвения си процент?

Да!

Списък с документи и такси за кредита, който ще се рефинансира:

  1. Удостоверение за остатък от дълга ви от вашия настоящ кредитор – около 100 лева.
  2. Такса за заличаване на ипотеката към бившия ви кредитор – ако кредитът ви е бил 100 000 лева – ще ви трябват около 200 лева, за да заличите старата ипотека; при кредит 200 000 лева – около 300 лева.
  3. Всички останали такси, с които ще ви наплашат – учредяване на новата ипотека, оценка на имота и др. – може и да не ви се наложи да ги плащате! Просто има банки, които вече ги поемат. Но вашият кредитор разчита, че вие никога няма да научите за тях.

В следващи статии ще опиша подробно и конкретно как да си спестите част от „тичането“ и как най-лесно и бързо да се снабдите с въпросните „страшни“ документи.

Ако имате въпроси или нямате време да четете – просто заявете консултация, за да разберете какво да направите във вашия конкретен случай.

 

Книгата на Поля Христова „КАК ДА КУПИТЕ ЖИЛИЩЕ стъпка по стъпка: ПОДГОТОВКАТА“ ще откриете ТУК.

Абонирайте се ТУК за ютуб канала на Поля Христова. Ще намерите над 1000 безплатни видеа по темите за какво да внимавате, когато купувате, продавате имот или вземате кредит.

Ако смятате, че тази информация може да бъде полезна и на друг – споделете я в социалните мрежи!

Споделяне:

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Заяви консултация
Навигация