Категории
Архив Архив

Блог

Внимание! Набирателна обява! Капан за купувачи на имоти!

Не успявате да намерите жилище… вече няколко месеца?

Правите всичко необходимо – ровите по сайтовете, звъните, говорите с брокери, ходите по огледи… и нищо!

Питате ли се защо?

Може би сте поредната жертва на набирателните?

Какво представлява набирателната обява за купувачи?

Ето един пример…

Търсите едностаен апартамент в гр. София, по-конкретно – в ж.к. Младост 1. Нямате много заделени пари, ще трябва да допълните сумата и с банков заем. Търсенето ви  е “стандартно“ – комуникативно място, добър етаж /без първи и последен/, голяма площ, добро изложение, по възможност и хубава гледка… Започвате да разглеждате обявите в порталите за недвижими имоти. Задавате един „филтър“ според гореописаните критерии и…

Първите обяви, които привличат вниманието ви, се отличават с:

–          изключително изгодна цена за района;

–         нормална цена, но подозрително добре звучащо описание снимки, достойни за корицата на списание.

Но да не бъдем голословни…

Пример за набирателна обява /ще видите много подобни в портала „Имот бг“/:

„ПРОДАВА 1-СТАЕН – МЛАДОСТ 1

ЦЕНА 46 750  EUR  /Когато пуснах тази статия през далечната 2014-та г., „оригиналът“ беше „ЦЕНА 26 750  EUR“ – принципът, обаче, и към момента е същият/.

ПАНЕЛ – НОВ ЗА РАЙОНА; ДО БУЛ. ‘АНДРЕЙ САХАРОВ’, ТОЧНО ДО МЕТРОТО И ПАЗАРА, ТОПМЯСТО ЗА РАЙОНА, КОМУНИКАТИВНО, ОТЛИЧНА ПАНОРАМА; АПАРТАМЕНТЪТ Е СЛЕД ЛУКСОЗЕН РЕМОНТ – ПВЦ- ДОГРАМА, ТОПЛОИЗОЛАЦИЯ – хол – ламиниран паркет, латекс; кухня – теракота, кухненски шкафове; антре – гранитогрес; баня, тоалетна – теракота, фаянсови плочки; 1 /ЕДИН/ БАЛКОН; ИЗЛОЖЕНИЕ: ЮГ//ЮГОИЗТОК. ЗА ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ И ОГЛЕДИ: ………………ЦЕНАТА Е САМО ЗА ЧАСТНИ ЛИЦА, ДИРЕКТНИ КЛИЕНТИ НА АГЕНЦИЯТА!!!“

Как ви се струва? Сърбят ли ви ръцете да позвъните? Повечето клиенти правят точно това.

И така, първа фаза на лова за шарани е успешно завършена –  рибата е съзряла стръвта.

Какво остава? Потенциалният купувач да налапа стръвта и да се закачи.

След като така чаканото частно лице/директен клиент клъвне, т.е. забележи обявата и реши, че може да позвъни – следва втора фаза: обработването на клиента. Тук е същинският майсторлък на „набирателния риболов“.

И така, намерили сте офертата на живота си, звъните и искате да разгледате имота час по-скоро.

Сценариите са два:

Сценарий № 1:

С прискърбие ви уведомяват, че:

–          имотът преди два дни/вчера/току-що е капариран и още не са успели да го свалят от реклама, но вие да не се притеснявате – брокерът веднага може да ви предложи друг имот, почти като този, но малко по-скъп/по-малък/на по-неатрактивно място… вариациите са безброй;

–          собственикът се бил отказал от продажбата – много съжалявали, но…нали ги знаете собствениците – всяко решение е предпоследно – но вие да не се притеснявате – брокерът веднага може да ви предложи друг имот;

–          собственикът се колебаел дали да го продава или да го отдаде под наем и затова засега огледи няма да се провеждат – но вие да не се притеснявате – брокерът веднага може да ви предложи друг имот;

–          точно тази седмица огледи не могат да се провеждат, защото собственикът е в чужбина, но вие си оставете телефонния номер и името за контакти – брокерът непременно ще ви се обади, когато това е възможно – след 2 дни получавате обаждане, но не, за да гледате избрания от вас имот, а за да ви се предложат /както сигурно вече се досещате/друг имот, обикновено нямащ нищо общо с параметрите на вашето търсене.

Сценарий № 2:

Стигате до оглед, но се оказва, че:

–           имотът не е на същия етаж, както е оказано в обявата  – често ви водят на първи, рекламиран като втори етаж /било първи над мазета, затова го рекламирали като втори:)/ или на последен етаж, рекламиран пестеливо като „8-ми“ или „9-ти“ да речем /а вие не сте попитали дали етажът е последен…не можело всичко да се опише в обявата – нали затова са огледите:)/;

–          имотът не се намира на същото място, както е в рекламата – обикновено ви водят на доста нeатрактивно място, като обяснението е, че главният булевард, който е споменат в обявата, бил „за ориентир“;

–          имотът  не е в същото състояние, както е представен в обявата  – обикновено в пъти по-лошо състояние ви очаква на място – обяснението, с което ще се сблъскате е, че хората имат различно понятие за това какво е „за ремонт“, „за тотален ремонт“ и „за освежаване“, което не е лъжа, но е доста неприятно, когато си изгубил половината от деня си, за да се информираш за представите за ремонтирано жилище на някой нагъл брокер;

–          имотът не е на същата цена, която сте прочели  – естествено, цената е по-висока. Защо? Разбира се, винаги заради собственика, който уж в последния момент е решил да повиши цената…и разни други съчинения по картинка. Брокерът, естествено, никога няма вина за „недоразумението“, което се е получило.

Би се получил интересен труд  – ако се направи пълен списък с оправданията тип „Защо имотът не може да се гледа точно сега“ или „Защо има промяна на цената, етажа, местоположението и пр.“

Някои посредници са истински майстори на късия разказ.

Количеството и качеството на оправданията зависят единствено от таланта и фантазията на брокера.

Инструкция за безопасност за работа с набирателни обяви:

–          ако не сте по природа детектив;

–          ако не сте хазартна личност;

–          ако не разполагате с нерви, здрави като корабни въжета…

Не си губете времето с набирателни обяви!

Книгата на Поля Христова „КАК ДА КУПИТЕ ЖИЛИЩЕ стъпка по стъпка: ПОДГОТОВКАТА“ ще откриете ТУК.

Абонирайте се ТУК за ютуб канала на Поля Христова. Ще намерите над 1000 безплатни видеа по темите за какво да внимавате, когато купувате, продавате имот или вземате кредит.

Ако смятате, че тази информация може да бъде полезна и на друг – споделете я в социалните мрежи!

Споделяне:
Заяви консултация
Навигация