Как лесно да разпознаете агенцията, която се опитва да ви измами? Не просто брокера, а агенцията!
Т.е. кога лошите практики са политика на самата агенция…
Ще се ориентирате по начина на рекламиране на имота и по начина на комуникиране с клиента.
Нека се спрем на начина на рекламиране.
Наистина бихте могли да си спестите комуникацията с брокери, които се опитват да ви подведат! Достатъчно е да отделите време, за да хвърлите един бърз поглед на обявите на агенцията.
Това е най-сигурният начин да се отървете навреме от нежелана бъдеща комуникация с хора със съмнителна репутация и с още по-съмнителна професионална етика.
Защо твърдим, че е сравнително лесно да се ориентирате, с какъв тип агенция ще си имате работа?
Защото всичките им обяви звучат сходно!
Действайте!
Още преди да сте позвънили на агенцията, влезта в профила й в някой от големите портали за имоти. Например в www.imot.bg или в www.homes.bg.
Достатъчно е да знаете името на агенцията и да го впишете в портала за недвижими имоти на латински.
Какво ли име да изберем, за да ви дадем пример?
Нещо… на случаен принцип:)
Да използваме името „Парма“ – звучи добре, нали?
На латиница името ще изглежда така – „parma“. Сега напишете www.името на агенцията на латински.imot.bg. В случая с името на агенцията за недвижими имоти „Парма“ – профилът й в портала imot.bg ще изглежда така – www.parma.imot.bg.
Но преди да разгледате обявите на тази или на друга, избрана от вас, агенция – ще са ви нужни инструкции.
Тези агенции винаги рекламират ИДЕАЛНИЯ ИМОТ:
– никога не продават имоти на първи или на последни етажи;
– никога не предлагат имоти с лоши изложения;
– никога не рекламират имоти на различно от ТОП или ОТЛИЧНО място;
– никога не продават имоти за ремонт – всички са в перфектно състояние, ремонтирани, често се продават и „обзаведени“.
Не използват логото на агенцията в обявите си.
Почти няма агенция без лого в момента – всеки в бранша се старае да бъде запомнен… Или… почти всеки. На някои целта им е да останат незабелязани.
Защо се крият? Използват една от най-слабите страни на купувачите, тръгнали да си търсят сами имот.
Крайният клиент не различава агенциите. Знае няколко по-известни имена, и толкова. Клиентът, търсейки имот, разглежда обявата и рядко обръща внимание на агенцията, рекламираща имота. При брокерите, стига да не са нови в бранша, е обратното. И това е една от най-силните им страни.
Логото на агенцията замества снимките в обявата.
Случва се и читави агенции да заместват снимки на имота, който рекламират, с логото си. Причините за това може да са временна невъзможност за достъп до имота, изключително лошо състояние на имота или спешната нужда да бъде пусната рекламата – преди да са подготвени снимките. Но, когато снимките на повечето обяви на агенцията са заместени с лого – със сигурност сте попаднали на агенция, работеща предимно с набирателни обяви и фалшиви оферти.
Дотук със сайтовете за недвижими имоти!
Но не и с фалшивите оферти.
Не забравяйте, че класиката в жанра на набирателна оферта си остават листчетата в пощенските ви кутии. Макар и насочени предимно към лова на потенциални продавачи.
Агенциите, разчитащи на набирателни обяви:
Използват пощенските ви кутии, като място за набиране на обяви за продажба.
Помнете! Листчетата, които намирате в пощата си или виждате, залепени на входната врата, винаги са работа на агенция, но не винаги са търсене за конкретен клиент.