/Най-често допусканата грешка от хората с кредити – или – как да защитите интереса си в банката

Най-често допусканата грешка от хората с кредити – или – как да защитите интереса си в банката

Споделете тук:

Защо, кога и как най-често хората с кредити биват „прецакани“ от банките?

Става дума за момента, когато вече сте изтеглили кредита си и е минало известно време.

Един хубав ден отивате в банковия клон, за да внесете поредната вноска, и служител ви предлага някаква нова възможност, свързана с кредита ви. Може да ви предложи допълнителен лимит, да си удължите срока, още една кредитна карта, овърдрафт или някакъв друг финансов продук, да сключите допълнителна застраховка, да откриете още една „много специална“ сметка или просто да ви накара да разпишете някакъв документ, който “не бил важен, но бил част от цялата бумащина“… Вариантите са безрой.

Сега се съсредоточете и запомнете само тези две изречения, които ще ви спестят много главоболия занапред:

Не го правете! Не подписвайте нищо в банковия клон, веднага след като банкерите са ви предложили, каквото и да било!

Защо ви съветвам да постъпите така?

Най-честият отговор, когато попитам клиент, който е сътворил някоя финансова глупост „Защо постъпи така?“ е: „Банката така ми каза!“. Винаги съм се изумявала на този отговор. След точно 10 години работа в областта на кредитното посредничество – продължавам да се удивлявам, когато го чуя. А, повярвайте ми, чувам го често.

Уважаеми клиенти, помнете, че банката никога нищо не казва на клиентите си да направят. Банковите служители са старателно обучени да ви предлагат „възможности“. Обикновено нещо „иновативно“ и „изгодно“. Човек, като чуе тези две думи, дори не се сеща да попита дали иновацията и изгодата ще е в негова полза, или в полза на банката. Но това е друга тема.

За вас, като клиенти на кредитна институция е важно да помните, че банката никога, никога не казва на клиента какво да направи. Клиентът сам прави избора си. Обикновено погрешен.

Та, какво да направите, за да не се окажете в ролята на поредния прецакан от най-новото и изгодно предложение на банката?

Запомнете това първо правило и го спазвайте в абсолютно всеки един случай. Каквото и да ви предлагат. Колкото и да е „спешно“. Колкото и да е „изгодно“. Каквото и да се случва.

Никога не вземайте решение за някаква важна стъпка, свързана с вземане на продукт или услуга, подписване на договор или каквото и да е важно действие в самия банков офис!

Никога!

Запомнете го и го следвайте неотклонно.

Освен ако не сте с изключително добра финансова култура и сте доказали на себе си и на света, че финансовите ви решения са винаги във ваша полза – никога не се съгласявайте веднага в самата банка!

Защо?

За да имате време да:

  • помислите върху предложението;
  • осмислите предложението;
  • се консултирате с някой, който разбира повече от вас;
  • проучите има ли подводни камъни в предложението;
  • проучите има ли и по-добър за вас вариант.

Какво е второто по важност нещо, което трябва да направите?

Вземете офертата в писмен вариант!

Сигурна съм, че вече повечето от вас са си казали, че това е разхождане поне два пъти до банката. А вие, разбира се, сте много заети. Времето ви е пари. Обаче помнете, че необмислените и прибързани решения струват още повече пари. Правилно инвестираното време пести пари.

Какво да направите после?

Много просто: питайте някой, който разбира от тези неща!

Изумявам се, че при наличието на толкова фирми, които се занимават с кредитно посредничество, част от които наистина си разбират от работата – хората ги ползват само, когато решат да изтеглят кредит?! После забравят за тях! А това е безплатно за клиента!

Изумявам се защо, след като повечето хора купуват имот чрез посредничеството на брокер и в една не малка част от случаите този брокер е посредничел и при избора на банка – хората дори не си помислят да звъннат на брокера си за мнение?! Комисионите на брокерите, сигурна съм, че няма клиент, който да не се съгласи с мен – са достатъчно високи, за да може същият този клиент да си позволи да потърси брокера си и след като сделката е минала.

И ако сте попаднали на читав брокер или читат кредитен посредник – знайте че той ще се зарадва, че го търсите за съвет. Защо? Защото професионалистът знае, че когато негов стар клиент го търси за съвет, това означава че клиентът го помни и му вярва.

Да, този съвет не се заплаща в момента. Но този съвет е безценен. И е безценен не за клиента, а за брокера и за кредитния посредник. Защо? Защото истинският професионалист знае, че следващият път, когато клиентът му чуе, че негов приятел или колега има нужда от професионален съвет за имот или за кредит – познайте кого ще препоръча? А няма нищо по-безценно от личната препоръка от доволен клиент. Никоя медийна реклама не може да я замени. Какъвто и да е бюджетът й.

Как най-общо да се ориентирате дали едно предложение е добро, само че добро за вас, а не за банката, ще прочетете в следваща статия.

Но дотогава помнете, че имате един прост, ефикасен и безплатен начин да получите още едно мнение, което ще е по-компетентно от вашето.

Просто се обадете на брокера си или на своя кредитен посредник!

Ако смятате, че тази информация може да бъде полезна и на друг – споделете я в социалните мрежи!
Споделете тук:
Абонирай се за новите статии
Научи истината за пазара на недвижими имоти! Разбери кое е най-важното, ако имаш или търсиш кредит!  
Прочети още