/7 начина да разпознаете фалшивата обява за продажба на имот

7 начина да разпознаете фалшивата обява за продажба на имот

Споделете тук:

Научете се да обръщате внимание на тези „подробности“ в обявите за имоти и ще започнете сами да различавате истинските от фалшивите оферти:

1.     Цената

– ниска цена – атрактивна, изключително изгодно звучаща цена, особено сравнена с другите оферти за района;

– цена, завършваща на 250, 750, 950, 390 и пр., когато става дума за старо строителство – било то панелно, тухлено или друго.

Важно!

При новото строителство, продавано от строител или инвеститор – нещата са различни. Там имате специфичен начин на образуване на цената и е нормално да видите цифра като 56 789 евро например.

Вярно е, че често цените и в реалните обяви не са кръгли числа /примерно 59 500 евро или 69 900 евро/, но при набирателните оферти, когато става дума за панелно строителство или за тухлено старо строителство или ЕПК  – подобен тип цена е аларма за фалшива обява.

2.       Перфектни характеристики на имота  

– описанието е винаги примамливо;

– обявата е така написана, че клиентът не може да намери недостатък на имота;

– никога няма да видите описан недостатък на имота в подобна обява – там няма лоши изложения, няма първи и последни етажи, няма преходни стаи, няма крайни апартаменти, няма лоши местоположения.

3.    Местоположение на имота

– мястото на имота е винаги перфектно;

– използват се винаги изрази като ТОП МЯСТО, АТРАКТИВНО, ПЕРФЕКТНО, КОМУНИКАТИВНО, ДО МЕТРОСТАНЦИЯ и пр. – такива изрази ще видите и в реални обяви, но няма да ги видите в комбинация с останалите характиристики на имота, всички до една ПЕРФЕКТНИ.

Важно!

Всеки един израз, използван във фалшивите обяви /набирателните/, ще видите и в реалните обяви. Основната разлика между фалшивата и истинската обява е, че във фалшивата имотът няма нито един недостатък.

Повярвайте! Колкото и да го търсите – перфектният имот не съществува! Ако жилището е „идеално“ и „съвършено“, не забравяйте, че цената му няма да е атрактивна. Не и от гледна точка на купувача.

Набирателните обяви предлагат идеалното жилище на винаги атрактивна цена.

 4.    СНИМКИТЕ на имота – тук вариантите са 2:

снимки няма – голяма част от фалшивите оферти се пускат без снимки. Това, от една страна,  е „вратичка“ за некоректния брокер. В описанието може да напише каквото му душа пожелае – нали няма снимка, възможностите за литературно творчество са безконечни. От друга страна – някои агенции пускат  толкова голям брой набирателни, че брокерите нямат физическото време да намират и прикачват снимки, съответстващи на описанието.

– снимки има… и то какви – изключително добре изглеждащи имоти, ремонтирани, модерни, в повечето случаи и обзаведени. За съжаление снимките или са от чужди сайтове, или са взети някъде от мрежата. Едно е сигурно – те не са снимки на рекламирания имот!

Питате се: „Нали в крайна сметка клиентът ще разбере, че обявата не е коректно представена?!“ Така е! Обаче нали клиентът в крайна сметка е позвънил, че дори и до оглед е стигнал? А нали помните – именно това е целта!

 5.   Само ЗА КЛИЕНТИ НА АГЕНЦИЯТА/ ЗА ЧАСТНИ ЛИЦА/ ЗА КРАЙНИ КЛИЕНТИ

– така завършват повечето от набирателните обяви – дори да не е  изрично написано, когато ще обадите, за да поискате оглед – задължително брокерът ще уточни, че „обявата е само за частни лица“.

Важно!

Има случаи, когато се налага отделни обяви действително да бъдат пуснати само за клиенти на агенцията, но те са изключително редки!

Когато всички обяви на агенцията завършват с „обявата е е само за частни лица“ – имате си работа с набирателна!

6. ЛОГОТО на агенцията – тук вариантите отново са 2:

– логото на агенцията замества снимките в обявата – не, че не е възможно и обявата да няма снимки. Причините за това може да са временна невъзможност за достъп до имота, изключително лошо състояние на имота или просто мързелът на брокера и недалновидността на неговия шеф. Но, когато снимките на почти всички обяви на агенцията са заместени с лого – със сигурност сте попаднали на набирателна.

– няма лого на агенцията в обявата – това вече е абсолютна аларма, че обявата е фалшива. Защо? Целта на всяка читава агенция е да бъде забелязана от потенциалния купувач и да бъде запомнена. Отворете, който и да е, портал за имоти и ще се уверите в това. Какво целиш, когато умишлено не слагаш логото си? Само едно – да скриеш кой си. Частните лица – собственици нямат лого. Само и единствено те могат да си позволят да не оставят своя „подпис“ в обявата. За всяка нормална агенция важи точно обратното.

 7. Най-сигурният начин да разберете дали една обява е истинска:

Влезте в сайта на агенцията, която предлага обявата и набързо прегледайте как изглеждат, като цяло, офертите й.

Ако повечето обяви имат горните 6 характеристики – не си губете времето!

Ако смятате, че тази информация може да бъде полезна и на друг – споделете я в социалните мрежи!
Споделете тук:
Абонирай се за новите статии
Научи истината за пазара на недвижими имоти! Разбери кое е най-важното, ако имаш или търсиш кредит!  
Прочети още