/Внимание! Набирателна обява! Примамка за продавачи на имоти!

Внимание! Набирателна обява! Примамка за продавачи на имоти!

Споделете тук:

Не успявате да продадете имота си… вече няколко месеца?

Питате ли се защо?

Може би сте поредната жертва на набирателните обяви?

Какво представлява набирателната обява за продавачи?

Номерът с пощенската кутия…

Продавате двустайния си апартамент в гр. София, по-конкретно – в кв. Лозенец. Опитвате се да го продадете вече няколко месеца, но безуспешно. Ангажирали сте агенция за недвижими имоти,  после още една – ей така – за по-сигурно, за да има  „здравословна“ конкуренция, после още няколко агенции. Разказали сте на всичките си приятели, роднини, колеги, че си търсите купувач за имота, но… кандидати няма.

Докато един ден в пощенската си кутия не съзирате малко листче с напечатан текст:

„Спешно купувам двустаен във вашия блок!“ Следва телефон за контакт…и почти никога име.

Ще се обадите ли? Естествено!

Та кой би обикалял по входовете и би си губил времето… ако наистина не търси имот?!

А и агенциите явно не вършат работа. Вашите поне не вършат – вече 6 месеца брокерите не са ви довели на оглед нито един клиент. Явно и  купувачите, разочаровани и отчаяни от некадърността на брокерите, са принудени сами да се справят с търсенето на имот.

Звъните…

“Обаждам се по обявата. Търсите двустаен…“ – казвате.

„Да, така е! Вие къде точно продавате?“ – ви питат любезно.

„В сградата, където сте оставили обявата!“ – започвате да се учудвате вие.

„Ама ние търсим на много места, господине! Ние сме агенция. Вие къде точно продавате?“

„Но нали сте написали, че спешно купувате! Значи ли това, че не купувате вие?!“ – започвате леко да се изнервяте.

„Купуваме за наши клиенти! А клиентите ни търсят спешно. Вие къде точно продавате?“ – ви питат отново.

„Добре! А какви са клиентите ви? Моят имот е луксозно завършен и поради тази причина не е евтин. Не желая да си губя времето с неплатежоспособни псевдокупувачи… “ – примирили сте се с факта, че отново пападате на агенция, но поне се надявате клиентите им да са читави.

„Господине, имаме много различни клиенти в базата данни… Заповядайте в офиса, за да се видим и да поговорим. Къде точно се намира вашият имот?“

„Не разбирам! Защо аз да идвам в офиса ви? Нали вие имате клиент? Доведете го на оглед направо в имота!“ – започвате да си мислите, че брокерът отсреща се шегува с вас.

„Такава е политиката на фирмата. Когато предлагате имот за продажба – редно е да сключите с нас посреднически договор. Ние сме агенция и работим с комисиона… Всеки наш клиент, когото представляваме, заплаща комисиона…“ – търпеливо обясняват отсреща.

„Комисиона? Ваш клиент?! Но нали вие сте пуснали обявата, че търсите да купите и аз ви обяснявам, че продавам?! Аз не съм ви наемал! Не съм сключвал договор с вас! И не желая да ме представлявате!“ – вече сте на ръба да изгубите добрия тон на разговора.

„Добре господине, но дори да не желаете да ви представляваме – пак ни дължите комисиона!“

„Защо?!“ – крещите вие.

„Защото може да ви доведем клиенти…Такава е политиката на фирмата!“

Съвет към лековерните продавачите:

1.  Където и да намерите обявата:

–          в пощенската ви кутия;

–          залепена на входната врата на блока;

–          сложена на някоя улична лампа или дърво в квартала;

–          пъхната под входната врата на жилището ви /понякога с прикрепена към нея визитка/;

2.  Както и да е написана обявата – с печатен текст или на ръка

3.  Каквото и да гласи обявата:

–           „Спешно търся да купя…“

–          „Търся двустаен във вашия блок…“

–          „Купувам гарсониера във вашия квартал…“

–          „Купувам спешно 1-ен до 50 000 евро. Плащам веднага в брой!“

–          „Търсим за свой клиент…“

–          „Французин търси луксозен тристаен във вашата сграда…“

Обявата винаги е на агенция!

Помнете!

Каквото и да пише на листчето – то никога не е написано от краен клиент – купувач.

Крайната цел на обявата е агенцията да набере оферти за продажба. Много, ама наистина много рядко листчето в пощенската кутия е търсене за конкретен клиент.

Дали е редно да ви вземат комисиона?

Ако вашата цел е да продадете имота си и агенцията действително ви намери купувач – може би няма нищо лошо да й платите.

Това е въпрос на договорка и, разбира се, на вашето желание и съгласие да го направите.

Неприятното в случая е подвеждащият начин, по който един собственик се превръща волю-неволю в клиент на агенцията.

А още по-неприятното е, че така се създава част от лошия имидж на брокерите – нахални и нагли търговци, готови на всякакви манипулации, за да си вземат комисионата.

Ако смятате, че тази информация може да бъде полезна и на друг – споделете я в социалните мрежи!

В случай, че темата покупка на имот с кредит ви интересува и смятате, че ви липсват достатъчно познания по нея, може да се абонирате ТУК за ютуб канала на Поля Христова, където ще намерите над 750 безплатни видеа по темите.

 
Споделете тук:
Абонирай се за новите статии
Научи истината за пазара на недвижими имоти! Разбери кое е най-важното, ако имаш или търсиш кредит!  
Прочети още