/Знаете ли кой е най-успешният начин за продажба на жилище?

Знаете ли кой е най-успешният начин за продажба на жилище?

Споделете тук:

Как да продадете имота си по-бързо и на по-висока цена, без да го обявявате по сайтовете?

Чрез един много прост метод, който /неясно защо/ много хора пренебрегват или за който изобщо не се сещат.

Дискретно предлагане!

Какво е това чудо?

Дискретното предлагане е директно изпращане на офертата за вашето жилище от вашия брокер към всички останали брокери и агенции, както и към крайни клиенти.

Една и съща информация  – обявата за имота – се доставя по различен начин до купувачи и брокери, без да се ползват сайтовете за имоти.

Как?

Чрез електронна поща, чрез вътрешна мрежа или в разговор.

Какви са предимствата на директното, но дискретно предлагане:

  1. Eфектът на мнимия първи!

Повярвайте ми – няма по-бързо продадени жилища и няма имоти, продадени на по-добри цени от тези, за които купувачът разбира, че още никъде не са обавени „официално“ и той е първият, който ще ги огледа.

„Още никъде не е обявено!“ и „Още никой не го е гледал!“ – виждала съм да се случват чудеса след тези реплики!

Само си представете фигурата на отчаян купувач. Има си човекът брокер. От три месеца и клиентът, и брокерът ежедневно преравят сайтовете за имоти. Търсят жилище и все не попадат на нищо подходящо. Изгледали са всичко, което има на пазара. Сега са в процес на дебнене да излезе нещо ново.

Това ви трябва на вас – собствениците на имоти! Да хванете „дебнещите“ отчаяни купувачи. И по-точно  – да попаднете във фокуса на техните брокери.

Но защо да не се обърнем директно към купувачите? Защо ни е вниманието на техните брокери?

Защото брокерите им познават много добре пазара. И те са хората, които ще убедят клиентите си, че ако не вземат решение незабавно – ще изпуснат златна възможност. Когато човек е сам, повече се колебае. Ако чуе безпристрастно професионално мнение, ефектът е много по-голям. Предполага се, че брокерът на продавача е „пристрастен“ към клиента си. Значи е логично брокерът на купувача да е „пристрастен“ към своя клиент. Тук дори не повдигам темата за нивото на брокерите на нашия пазар. Обсъждам единствено психологическия механизъм, който ще ви намери най-бързо купувач. Тук визирам брокерите, които са наети от хора, които искат да купят жилище. И тези хора им имат доверие.

  1. Лесно селектиране на хората с потенциален интерес към имота.

Информацията за нов имот на пазара достига директно до електронната поща на избрания абонат-брокер. И ако брокерът няма клиент за този имот – просто няма да се обади. Но ако има – реакцията му ще е незабавна. Много по-бърза от случаите, в които е видял обявата в няколко сайта.

  1. Безрезултатните огледи се свеждат до минимум.

Имотът се гледа само от брокери с реални клиенти. Тъй като никоя агенция няма да очаква да „изкопчи“ комисиона от друга агенция. А след като обявата идва от агенция – логично е да се предположи, че тя е представител на собственика и той плаща само на своя посредник. Резултатът е, че собственикът пести време и нерви. Край на напразните ходове, тип: „Може ли да дойда да снимам за мой клиент?“.

  1. Офертата не се „изхабява“.

След като за въпросното жилище никога не е имало обява по сайтовете, такава винаги може да се пусне – във всеки един момент. И тя ще стои на пазара като нова, дори имотът да се продава примерно от месец. Т.е. собственикът нищо не губи  – в случай, че се е доверил на една агенция и тя по някаква причина не е успяла да продаде имота му по описания начин. Може да е определила нереално висока офертна цена да речем. А може и да не е постъпила коректно и да не е разпратила информацията до достатъчен брой колеги, както е обещала. Но за това, как да познаете и  как да се предпазите от подобен тип брокери – ще прочетете в следваща статия.

Комбинацията „загубил търпение купувач + дебнещ брокер + нова, необявена още оферта“ е безотказна.

Няма по-бързи решения от решенията на купувачите, които знаят, че само след 2 дни същото жилище, което сега имат привилегията да видят първи, ще се появи в интернет. Защото знаят, че само след 2 дни до собственика ще достигнат десетки потенциални купувачи. Този подход задейства един невидим лост на решителността – както у крайните клиенти, така и у техните брокери.

Този подход се използва донякъде и в елементарните наглед, досадни реклами.  Приканват ви да действате сега, или ще загубите. Или да действате сега, за да спечелите двойно.

Имаше време, когато си мислех, че трябва да си малоумен, за да се хванеш на подобен трик.

Но грешах

Споделете тук:
Абонирай се за новите статии
Научи истината за пазара на недвижими имоти! Разбери кое е най-важното, ако имаш или търсиш кредит!  
Прочети още