/Защо обявите за имоти не продават!

Защо обявите за имоти не продават!

Споделете тук:

Имаше време, когато не вярвах, че за да продадеш по-бързо и по-успешно едно жилище – не трябва да бързаш с обявите в порталите.

Просто ми се струваше нелогично. Особено, когато се появи интернет и светът буквално се отвори.

Но бях пропуснала един важен факт. Че светът се отвори за абсолютно всеки. Достатъчно беше да има компютър, интернет и елементарни компютърни умения.

И ни заля вълна от информация. И ни заля вълна от реклами. Не само в мрежата, но и с включването на телевизора, на радиото. Накъдето и да погледнем – навсякъде има реклама. Навсякъде нещо ни продават, нещо рекламират. И ние станахме резистентни.

„А, това е реклама! Пропусни я!“

Започнахме да използваме рекламата по особено практичен начин. Брошурите в пощенските кутии използвахме като стари вестници – тук нещо да подложиш, там нещо да постелиш. А в минутите на телевизионната реклама –  спринт към тоалетната, преди да е продължил филмът.

Добрите маркетолози първи осъзнаха, че за да въздейства реклама днес, тя трябва да е дегизирана. Рекламата трябва да прилича на всичко друго, но не и на реклама. Появиха се PR статиите. Появи се продуктовото позициониране – в предавания и в хитови сериали. Пак се рекламира, но някак си – все едно не е преднамерено!

Оказа се, че в бизнеса с имотите не е по различно.

Защо?

Ще дам пример. Ще сравня собственика на жилище с жена, която си търси съпруг.

Та…

Представете си две добре изглеждащи жени. И двете си търсят съпруг. И двете са еднакво красиви. Имаме абсолютно еднакъв начален старт. Както и еднаква крайна цел. Да получат най-доброто за това, което предлагат /или си мислят, че предлагат/.

Сега си представете, че единствената разлика между двете жени, е подходът, който избират, за да постигнат крайната си цел.

Първата – госпожица Обява. Госпожица Обява се държи така, че за всички около нея става кристално ясен фактът, че иска да се омъжи. Тя се облича, движи, говори като жена, която си търси мъж. Дори си е сложила табелка с цената, за която би се „продала“. Разбирайте – тя много подробно обяснява от какво има нужда, защо заслужава толкова, колкото си мисли, че заслужава. Тя има изисквания. Тя спори. Тя убеждава. А когато получава някоя „оферта“ /разбирайте, че поредният мъж се приближава към нея/, тя обяснява, че заслужава нещо по-добро и се врътва нацупено. Вдига още по-високо табелата и чака следващия кандидат, който да оцени по достойнство качествата й. А времето си върви. Идват кавалер след кавалер. Мъжете са спокойни и сигурни в себе си. Те знаят, че тя се продава. Значи могат да предлагат цена. Дори да ги отрежат, до нея има друга – също хванала табелката „Продава се!“. А тая я гледат, че вече трети месец идва в този бар. Вечер след вечер. Държи здраво табелата. А мъжете си мислят: „Но защо ли никой още не я купува? Или не е достатъчно „добра“, или е много скъпа…“

Втората –  също толкова красива жена – госпожица Загадъчна. Тя също си търси съпруг, но това нейно намерение не е видно за всеки. Тя, обаче, демонстрира по един ненатрапчив начин някои свои качества. Не си е сложила табелка с цена, но типично по женски фокусира вниманието върху своите предимства. Загатва, но не резкрива. И така, нека сега си представим, че вие сте мъж и някой ваш приятел ви подшушне, че точно тази жена, госпожица Загадъчна – също си търси съпруг. И това е абсолютно сигурно. Вашият приятел знае със сигурност този факт, защото е един от малкото в бара, който познава госпожица Загадъчна. И дори може да ви запознае. Ако се харесате – прекрасно. Ако ли не – може спокойно да се обърнете към останалите  стотина дами с табелките в бара. Дали ще го наречем  „инстинкт на ловец“, дали ще го наречем любопитство – ненатрапчивото, непознатото, загадъчното, новото винаги ще предизвиква желание. И това желание винаги ще е по-голямо от желанието, предизвикано от старото, познатото, от вече видяното и непоискано от други.. 100 кандидата.

Продават ли се двете жени? Категорично да!  Защо тогава едната привлича вниманието и заинтригува мъжете повече от другата?

Защото се държи по-различно от всички останали. Защото не беше окачила табелката „Продава се!“. Защото я предложиха по дискретен начин. Предложиха я като възможност, която не може да има всеки. Предложиха я като привилегия. „Не съм за всеки!“ – това казва дискретното предлагане – „А ти имаш привилегията да се запознаеш с мен! Побързай, за да не избяга птичето, което веднъж каца на рамото на човек!“.

Отварям скоба, че един приятел, пред когото направих тази аналогия, беше силно несъгласен с тезата ми. Мъжете се привличали от лесно достъпните жени и се плашели от недостъпните. Така че, нека подчертая дебело – става дума за женене, дами и господа! Не говорим за секс за една нощ. Тогава лесно достъпните жени са номер едно.

Решението за покупка на жилище не е секс за една нощ, не го забравяйте! Виждала съм хора, които по-трудно се решават да купят апартамент, отколкото да предложат брак.

Ето как се оказахме с „абсурдното“ твърдение, че за да продадеш успешно един имот, трябва едва ли не да „скриеш“ факта, че го продаваш.

Звучи ви невероятно?

Дискретното предлагане е алтернативата на обявите по сайтовете.

Но не да предложиш жилището на пет човека и да чакаш цял месец те да склонят да го „вземат“. Това е загуба на време.

И ако съм успяла да ви накарам да се замислите, че обявите наистина не са най-доброто в бизнеса с продажбите на имоти – тук продължавам темата как точно се прави дискретно предлагане и как се постига максимален ефект.

Ако смятате, че тази информация може да бъде полезна и на друг – споделете я в социалните мрежи!

В случай, че темата покупка на имот с кредит ви интересува и смятате, че ви липсват достатъчно познания по нея, може да се абонирате ТУК за ютуб канала на Поля Христова, където ще намерите над 750 безплатни видеа по темите.

 
Споделете тук:
Абонирай се за новите статии
Научи истината за пазара на недвижими имоти! Разбери кое е най-важното, ако имаш или търсиш кредит!  
Прочети още