/Изпитана рецепта как с титанични усилия да прецакате продажбата на имота си

Изпитана рецепта как с титанични усилия да прецакате продажбата на имота си

Споделете тук:

Чудили ли сте се защо продажните цени на някои имоти изглеждат неадекватно високи?

Може би собствениците на тези имоти са някакви неприятни и алчни персони?

Не! Много често това са съвсем нормални и симпатични хора, които са попаднали в „приказката“, която ще ви разкажа след малко.

Приказка която, ако не завършваше трагично, можеше да мине за комедия…

Г-н Потърпевшов продава тухлен апартамент в Лозенец с квадратура 65 кв.м. Закупил го е 2008 г. /преди да се сринат цените на имотите/ за цена 84 500 евро – по 1300 евро на кв.м. Имотът е представлявал двустаен апартамент – стая, дневна и кухня – които новият собственик е ремонтирал и е преустроил на дневна с кухненски бокс и 2 спални. Ремонтът, заедно с обзавеждането, му е струвал 15 000 евро. Дотук 99 500 евро. Отделно са разходите по сделката за покупко-продажбата – нотариални такси, комисиони за брокерите. Сумата набъбва на около 105 000 евро.

През 2014 г. г-н Потърпевшов решава, че трябва да продаде имота. Обявява апартамента като „тристаен ремонтиран и обзаведен тухлен апартамент на цена 105 000 евро“. Решил е, че може да коментира цената до 100 000 евро, но не и по-надолу. Както виждате, човекът не е алчен, макар да е определил цена 1 615 евро на кв.м. Единствената му цел е да си върне инвестираните в имота пари. Лошата вест е, че към момента максималната цена, която г-н Потърпевшов може да получи за имота си, въпреки ремонта и обзавеждането, няма как да надвиши 1 100 – 1 200 евро на кв.м. За да има шанс за реална продажба, собственикът не би трябвало за превишава офертната цена от 78 000 евро.

Г-н Потърпевшов, обаче, не е съгласен с тази калкулация. Твърдо решен е да опита със своята цена от 105 000 евро. Консултирал се е с две агенции за недвижими имоти и прогнозната офертна цена, която е получил, твърдо не го удовлетворява. Тези брокери изобщо не са наясно колко труд, пари и усилия е вкарал в имота. Ремонтът не е правен „през пръсти“, само заради продажбата. Всичко е правено за него, с много мисъл, качествено и без да бъде пестено от материали или труд. Сигурен е, че все ще се намери купувач, който да оцени достойнствата на имота.

Брокерите очевидно няма да свършат работа. Затова собственикът пуска сам обява във водещите портали за недвижими имоти. И започва да чака…

Какво се случва след обявяването за продажба на имот с квадратура 65 кв.м за цена от 105 000 евро – от собственик…

Още на същия ден телефонът на собственика започва да звъни. Брокер от агенция за недвижими имоти… Интересува се от имота. Разпитва подробно за състоянието, но най-много го интересува дали г-н Потърпевшов е собственик на имота и дали е съгласен да заплати комисиона, ако брокерът му намери купувач.

Защо не? – казва г-н Потърпевшов – аз искам да получа за себе си 105 000 евро. Сложете си възнаграждението отгоре. Нямам нищо против да Ви платя, в случай че ми намерите купувач за тази цена“. Ето, че май собственикът се е оказал прав. Имотът е в реклама само от няколко часа и вече към него някой проявява интерес. При това интерес от агенция, а брокерите се предполага, че са професионалисти. Явно г-н Потърпевшов не е попаднал на подходящата агенция, когато е търсил на кого да възложи продажбата на имота си.

Няколко часа след обявяването за продажба на имот с квадратура 65 кв.м за цена от 105 000 евро – от собственик…

От втора агенция звънят на г-н Потърпевшов. Този път брокерът започва директно с въпроса, дали господинът е собственик и дали ще плати комисиона. Странно… това ли е най-важното? Брокерът почти не зададе въпроси за имота.

Третото позвъняване /пак от агенция/ – този път с директна заявка за оглед на имота. Ура! Е, оказва се, че агентът иска само да заснеме имота, но нали така действат професионалистите. Как да продаваш имот за 105 000 евро, без дори да си го видял?! Брокерът споменава и нещо за „доста висока цена на имота“, но г-н Потърпевшов е убеден, че на място професионалистът сам ще се убеди в качествата на жилището.

7 дни след обявяването за продажба на имот с квадратура 65 кв.м за цена от 105 000 евро – от собственик…

34 обаждания и 18 огледа!

32 обаждания от агенции…

Тези, които отидоха на място да заснемат имота, носеха със себе си посреднически договори с уговорената комисиона, които г-н Потърпевшов задължително трябваше да подпише. Повечето брокери споменаваха, че цената е доста висока, но все пак щели да се опитат да намерят купувач. Никой брокер не се появи с клиент.

2 обаждания от частни лица…

Първият клиент вдигна скандал на собственика. Как е можел да обявява такава цена? Той изобщо наясно ли е с пазара? Да не е луд?!

Вторият купувач наистина имаше намерение да сключи сделка. Поясни, че доста е харесал имота, разполага с кеш пари и предложи на г-н Потърпевшов сума от… 70 000 евро. Купувачът ще поеме и всички нотариални такси, няма да имат други разходи – ще спестят и двамата от комисионите на брокерите-кръвопийци. Г-н Потърпевшов си помисли, че е герой в „Скрита камера“…

10 дни след обявяването за продажба на имот с квадратура 65 кв.м за цена от 105 000 евро – от собственик…

25 обяви за имота в интернет сайтовете, 24 от които на агенции и 1 – на собственика.

И понеже имотът се предлага от много участници, всеки е използвал свой начин, за да изпъкне в рекламата.

Апартаментът е на 3-ти етаж, но в реклама купувачът може да го види както на 3-ти, така и на 2-ри или на 4-ти.

Квадратурата му е 65 кв.м, но в реклама купувачът може да го види както на 65 кв.м, така и на 80 кв.м /в тази квадратура влизали мазето и таванът/.

Местоположението на имота е ул.Криволак, но в реклама ще го видите като ул.Милин камък, ул.Крум Попов, ул.Цанко Церковски, както и на всички останали улици, в радиус от 200-500 метра до адреса на имота.

Описанието на имота – тук всеки е творил както и колкото може. Апартаментът е представян както като двустаен, така и като тристаен. Всеки брокер е упражнявал литературните си възможности, за да представи имота възможно най-добре.

Резултатът?

За крайния клиент-купувач объркването е тотално. Купувачът звъни на 20 различни обяви, които се оказват за един и същи имот. И най-трагикомичното е, че не винаги купувачът успява да разбере, че става дума за един и същи имот.

Резултатът е няколко уговорени огледа /в различни дни и часове/ – с различни агенции – все за същия имот.

Резултатът е загуба на време и за купувача, и за продавача, конфузни ситуации и създаване на излишно напрежение.

Резултатът е един имот, продаван от „половин София“ и в крайна сметка – непродаден, но обявен в 25 броя реклами на неадекватно висока цена!

Ако мислите, че тази история може да бъде полезна и на още някого – споделете я в социалните мрежи!
Споделете тук:
Абонирай се за новите статии
Научи истината за пазара на недвижими имоти! Разбери кое е най-важното, ако имаш или търсиш кредит!  
Прочети още